postadres - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Margriet Dijkstra - WaarBenJij.nu postadres - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Margriet Dijkstra - WaarBenJij.nu

postadres

Blijf op de hoogte en volg Margriet

19 September 2013 | Ethiopië, Hawassa

Dank je wel allemaal voor de lieve berichtjes en reacties op mijn blog.
Ik word daar erg vrolijk van en dat heb ik nu even hard nodig
Ik heb ook een adres voor eventuele post (hahaha hoezo hint)

Dr Margriet Dijkstra/ Dr Adane Desta
Hosanna hospital
PO box 22
Hosanna Ethiopia


Ik heet hier Dr Margriet en Dr Adane is de medisch directeur met wie ik veel zaken doe en die goed op me let


  • 19 September 2013 - 18:25

    Beren:

    Lees ik even verder en zie dat ik nog een keer kan reageren. Bedenk ineens dat ik je helemaal niet gemeld heb dat ook ik naar Oostafrika mag gaan.

    Via PUM ( www.pum.nl) word ik utgezonden naar Mbeya in Tanzania. Ik ga proberen een gedateerd hotel weer in de benen te krijgen. 14 dagen tijd dus dat wordt hardwerken. De eerste kennismaking heb ik al gehad met Afrika, er werd een kannonade aan emails verstuurd, waarvan niemand meer wat begreep.
    Uiteindelijk ging het slechts om uitstel van aankomst met 2 dagen vanwege een huwelijk daar zo. Ik ben benieuwd hoe het daar gaat.
    Inmiddels heb ik de prkken gehad, moet er nog 1 en staat er een koffer open op de logeerkamer, zo gauw me iets te binnen schiet drop ik het daar. Is 1 koffer vol da mag ik nog een tweede mee nemen.

    Ondertussen gaat het werken op school gewoon door. Volgende week begint er weer een groep met nieuwe landgenoten die voornamelijk uit Afrika komen, misschien dat ik hen Nederlands en zij mij Swahili kunnen bijbrengen.

    Margriet suc 7,

    tot schrijfs

    Buur Berend


  • 30 September 2013 - 16:57

    Tjaaktje Bos:

    hoi margriet

    zojuist je boeiend verslag van een tumor gelezen volgens mij ben je gezegend met een flinke dosis nuchterheid
    heb zojuist alles weer gevonden dus kan je nu sponsoren en volgen
    leuk is dat veel succes verder en de hr gr van jan en tjaaktje

  • 01 Oktober 2013 - 22:18

    Annie Koenes:

    Lieve Margriet, ik heb al je verslagen gelezen en heb grote bewondering voor hetgeen je daar doet en hoe je er mee om gaat. Moeilijke beslissingen moet nemen en hoe de mensen daar dan weer op reageren. En dan het communiceren, ken je al een beetje de taal van de mensen of gaat dat met handen en voeten? Als ze geopereerd zijn of iets anders en ze oefenen niet, begrijpen ze dat dan niet of verstaan ze dat niet? Ik heb de foto's ook aan Henk laten zien, ook die met zijn grote tumor, je zou denken hij knapt op een zeker moment. Het is niet te begrijpen dat ze er zo mee blijven lopen voor ze naar een dokterspost gaan. Gelukkig ben jij er nu en kun je veel mensen helpen!!!1
    Nog veel plezier en sterkte met jouw werk daar in Ethiopie. Liefs, Henk en Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Ik ben voor VSO een half jaar aan het werk in Hosanna Hospital te Ethiopie als orthopedisch chirurg/traumatoloog

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 836
Totaal aantal bezoekers 114679

Voorgaande reizen:

27 Juli 2013 - 16 Januari 2014

voor VSO naar Hosanna

Landen bezocht: